Wednesday 1 December 2010

98s ile straight draw ve el koruma


Hold'em Limit ($0.10/$0.20 USD)
berokkan: posts big blind $0.10
*** HOLE CARDS ***
Dealt to berokkan [9s 8s]
E1: raises $0.10 to $0.20
M2: calls $0.20
berokkan: calls $0.10

Bu elde öncelikle 98s ile ele girilir mi bu tartışılabilir. Pot ben girmeden evvel 0,5$, yani 1-6 kazanma oranı gerekiyor. Fena bir oran değil, 1-2 kişi daha girmiş olsa dahada güzel tabiiki.
*** FLOP *** [8h 7s 6d]
berokkan: checks
E1: bets $0.10
M2: calls $0.10
berokkan: raises $0.10 to $0.20
E1: folds
M2: calls $0.10

E1'i yüksek per, yüksek Axs, yada KQ, KJ gibi ellere koydum.

M2 flop'ta call ettiğine yani arttırmadığına göre 3'lü bulmuş olması ihtimalini eledim. Tabii ki flop'ta yavaş oynayıp turn'de vurması da ihtimal dahilinde.

İşte bu noktada ister el koruma, ister semi blöf deyin, güçlü eli oynamaya karar verdim. (88, 77, yada 66) Flop'ta yalnızca raise yeteri kadar agrasif olmayacağı içinde check-raise etmeye karar verdim. Limit masalarda 2 kişiye karşı semi-blöf çoğunlukla işe yaramıyor esasında. Bir kişi düşse bile diğeri çoğunlukla görüyor. Nitekim E1 düştü ama M2 gördü.

*** TURN *** [8h 7s 6d] [Jh]
berokkan: bets $0.20
M2: folds
Uncalled bet ($0.20) returned to berokkan
berokkan collected $1.10 from pot

Turn istediğimiz gibi gelmedi, pot 1,15 $ ihtimaller ne:

1- Check geçeceğiz, check gelecek, river'ı göreceğiz.
2- Check geçeceğiz, gelen raise'de ise 7 out sayıyorum. (M2 dede 9 olabilir, gelen 10'da potu paylaşırız, o nedenle 1 out çıkarıyorum)
7/46=0,15 yada 1/6,6
Kısaca koyduğum paranın 5,6'sını alırsam tapi oluyorum. Durum hemen hemen başabaş.

3- Arttırmak... Zaten check geçip karşıdan raise gelirse gireceğiz 2. madde dolayısıyla. Onun yerine agresif oyunu devam ettirip kaçırabilirizde. Elbette Jx olabilir raise yiyebilirsiniz, yada flushdraw olabilir karşı tarafta ki, görecektir raise'i. Ama ben yinede limit masalarda flop'ta agresif oynadığım ellerde turn'de tamamlanmamış elim varsa ama raise'i görecek kadar da out'um varsa agresif oynamaya devam etmeyi tercih ediyorum.

Ax yada Axs, Kx veya Qx ler bile girebiliyor pre-flop raise olsa bile düşük limitli masalarda. Onlara bir kağıt daha görme şansını vermektense, hele de orta şekerli perimiz ve hala open-ended straigt draw varken bence arttırmak en iyi strateji.

No comments:

Post a Comment